- kaizen a jeho nástroje kontinuálního zlepšování
- principy Six Sigma
- bránění vzniku vad, systémy Poka Yoke FMEA
- produktivní údržby TPM
- systémy pro plánování a řízení výroby – Kanban, JIT, apod.
- další vybrané nástroje štíhlé výroby
Procesní přístup
- procesní přístup k řízení firem, požadavky norem kvality, výhody a přínosy procesního řízení
- co je to proces, znaky procesu, odpovědnost vlastníka procesu, forma znázornění procesů
- druhy firemních procesů, mapa procesů, vazby mezi procesy, spolupráce procesů
- kde v procesech vzniká hodnot pro zákazníka
- popis procesu, ukazatele pro měření výkonnosti a efektivnosti procesů, hodnocení výkonnosti a efektivnosti procesů, vyhledávání úzkých míst v procesech a jejich odstraňování
- princip vnitřního zákazníka, definování potřeb a vědomí odpovědnosti za kvalitu
- kvalita v procesech, standardy, požadavky zákazníků na procesy
- neustálé zlepšování procesů, interní audity, benchmarking
Metody k řízení procesů
- principy štíhlé výroby, význam a důležitost v současném řízení výroby, příklady úspěšných firem
- 7+1 druhů plýtvání
- vyhledávání plýtvání v procesech, týmový přístup k odhalování a eliminování plýtvání
- metoda 5S
- štíhlé pracoviště, layout, principy uspořádání pracoviště, prostředky pro podporu efektivní práce
- metoda Value Stream Mapping (mapování hodnotového toku)
- řízení výroby tahem – systém KANBAN
- metoda SMED (rychlá výměna nástrojů a seřízení po přetypování)
- význam týmové práce v současných výrobních systémech
- totálně produktivní údržba
- neustálé zlepšování standardů – filosofie KAIZEN
- vizualizace – řízení prostřednictvím vizuálních nástrojů
- předpoklady, výhody a složitosti při zavádění principů štíhlé výroby
Strategie, strategické myšlení a rozhodování
- význam firemní strategie, poslání, vize, cílů
- základní struktura strategického rámce
- vlivy, které musí manažeři zohlednit při tvorbě strategie
- formy vizualizace a komunikace strategie vně a dovnitř firmy
- podnikatelský plán, rozpracování cílů do měřitelných ukazatelů
- definování úkolů pro jednotlivá pracoviště
- systém vyhodnocování a zpětná vazba, cyklus PDSA
- neustále zlepšování metoda DMAIC