• kaizen a jeho nástroje kontinuálního zlepšování
  • principy Six Sigma
  • bránění vzniku vad, systémy Poka Yoke FMEA
  • produktivní údržby TPM
  • systémy pro plánování a řízení výroby – Kanban, JIT, apod.
  • další vybrané nástroje štíhlé výroby

Procesní přístup

  • procesní přístup k řízení firem, požadavky norem kvality, výhody a přínosy procesního řízení
  • co je to proces, znaky procesu, odpovědnost vlastníka procesu, forma znázornění procesů
  • druhy firemních procesů, mapa procesů, vazby mezi procesy, spolupráce procesů
  • kde v procesech vzniká hodnot pro zákazníka
  • popis procesu, ukazatele pro měření výkonnosti a efektivnosti procesů, hodnocení výkonnosti a efektivnosti procesů, vyhledávání úzkých míst v procesech a jejich odstraňování
  • princip vnitřního zákazníka, definování potřeb a vědomí odpovědnosti za kvalitu
  • kvalita v procesech, standardy, požadavky zákazníků na procesy
  • neustálé zlepšování procesů, interní audity, benchmarking

 

Metody k řízení procesů

  • principy štíhlé výroby, význam a důležitost v současném řízení výroby, příklady úspěšných firem
  • 7+1 druhů plýtvání
  • vyhledávání plýtvání v procesech, týmový přístup k odhalování a eliminování plýtvání
  • metoda 5S
  • štíhlé pracoviště, layout, principy uspořádání pracoviště, prostředky pro podporu efektivní práce
  • metoda Value Stream Mapping (mapování hodnotového toku)
  • řízení výroby tahem – systém KANBAN
  • metoda SMED (rychlá výměna nástrojů a seřízení po přetypování)
  • význam týmové práce v současných výrobních systémech
  • totálně produktivní údržba
  • neustálé zlepšování standardů – filosofie KAIZEN
  • vizualizace – řízení prostřednictvím vizuálních nástrojů
  • předpoklady, výhody a složitosti při zavádění principů štíhlé výroby

 

Strategie, strategické myšlení a rozhodování

  • význam firemní strategie, poslání, vize, cílů
  • základní struktura strategického rámce
  • vlivy, které musí manažeři zohlednit při tvorbě strategie
  • formy vizualizace a komunikace strategie vně a dovnitř firmy
  • podnikatelský plán, rozpracování cílů do měřitelných ukazatelů
  • definování úkolů pro jednotlivá pracoviště
  • systém vyhodnocování a zpětná vazba, cyklus PDSA
  • neustále zlepšování metoda DMAIC